Nieuwsflits

Op zoek naar een baan?

 

Uniformboard biedt een complete vacaturebank voor alle uniformberoepen!

 

Als werkzoekende kun je terecht in de diverse categoriën zoals: Beveiliging, politie,
justitie, brandweer, zorg, vervoer en nog veel meer!

Registreer vandaag nog, maak je profiel en cv aan en start direct met het zoeken
naar je droombaan!

Voor werkgevers bestaat de mogelijk hun vacatures te plaatsen en personeel te zoeken.

Zoek personeel aan de hand van hun cv's en neem contact op met de solicitanten.
Uniformboard beschikt over een compleet controlepaneel voor het overzichtelijk
bijhouden van alle vacatures.

Naast de vacaturebank beschikt Uniformboard ook over een zeer uitgebreid scala
aan opleidingen in de uniformmarkt. Wij bieden onder andere opleidingen aan tot:
Beveiliger, bhv (bedrijfshulpverlener), BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar),
HTV (handhaving, toezicht en veiligheid), brandweeropleidingen, diverse
rijopleidingen en nog veel meer!

Kijk nu op:  Uniformboard.nl  

Home Google tips & trucs

Voeg deze website toe



Bericht
Basisbeginselen van Google zoeken PDF Afdrukken E-mailadres
Geschreven door Administrator   
vrijdag 06 april 2012 00:00

Google zoeken

Zoeken is in Google eigenlijk heel eenvoudig. Typ een willekeurig zoekwoord in het zoekvak en druk op Enter of klik op de knop 'Google zoeken'. Google zoekt vervolgens op internet naar inhoud die relevant is voor uw zoekopdracht. Van belang is wel of u zoekt op Google.com of een andere google website gebruikt zoals Google.nl. De zoekresultaten kunnen behoorlijk verschillen.

Meestal vindt u precies vinden wat u zoekt via een algemene zoekopdracht (het woord of de woordgroep waarnaar u zoekt). Met de volgende tips profiteert u het meest van uw zoekopdrachten. In dit artikel geven we zoekopdrachten aan met vierkante haken [  ]. Zo is [ zwart-wit ] één zoekopdracht en zijn [ zwart ] en [ wit ] twee aparte zoekopdrachten.

Algemene tips
• Elk woord is belangrijk. Over het algemeen worden alle woorden die u in uw zoekopdracht opgeeft, gebruikt en geïndexceerd door Google.
• De zoekfunctie is niet hoofdlettergevoelig. Een zoekopdracht naar [ Amsterdam ] is hetzelfde als een zoekopdracht naar [ amsterdam ].
• Interpunctie (zoals @#$%^&*()=+[]\ en andere speciale tekens) wordt over het algemeen door Google volledig genegeerd.

Er zijn enkele uitzonderingen op de bovenstaande regels die u moet kennen om ervoor te zorgen dat u de meest relevante zoekresultaten voor uw Google-zoekopdrachten krijgt.

Tips voor betere zoekopdrachten
• Keep it simpel!. Als u naar een specifiek bedrijf zoekt, geeft u de naam van het bedrijf op of zo veel mogelijk tekens van de naam. Als u zoekt naar een bepaald concept, een plaats of een product, zoekt u eerst op de naam. Als u op zoek bent naar een boekhandel, voert u het woord [ boek ] en de plaatsnaam of postcode in. Voor de meeste zoekopdrachten heeft u geen geavanceerde operatoren of ongebruikelijke syntaxis nodig. De eenvoudigste manier geeft vaak de beste resultaten. Maar bevraag niet alleen Google.com, maar ook de andere beschikbare Google sites zoals Google.nl of Google.be. 

• Gebruik de woorden die waarschijnlijk op de pagina voorkomen. Een zoekmachine is zeker geen mens, maar een softwareprogramma dat de woorden die u typt, vergelijkt met de pagina's op internet. In plaats van [ mijn knie doet zeer ] geeft u [ kniepijn ] op als zoekopdracht, omdat dat de algemene term is die op een pagina met medische informatie wordt gebruikt. De zoekopdracht [ in welk land worden zwaluwen beschouwd als een goed voorteken? ] is heel duidelijk voor een persoon, maar het document dat het antwoord op deze vraag geeft, bevat deze woorden wellicht niet. Gebruik in plaats daarvan de zoekopdracht [ zaluwen zijn een goed voorteken in ] of zelfs [ zwaluwen goed voorteken ] omdat dit waarschijnlijk de woorden zijn die op de juiste pagina voorkomen.

• Beschrijf met zo weinig mogelijk termen de informatie waarnaar u op zoek bent. Het doel van elk woord in een zoekopdracht is om de zoekopdracht verder te verfijnen. Aangezien alle woorden in de zoekopdracht worden gebruikt, beperkt elk aanvullend woord de resultaten. Als u de zoekopdracht te veel beperkt, loopt u veel nuttige informatie mis. Het grootste voordeel van beginnen met minder zoekwoorden is dat wanneer u niet het gewenste resultaat krijgt, de resultaten u waarschijnlijk een goede indicatie geven van de woorden die u moet toevoegen om de resultaten bij een volgende zoekactie te beperken. Zo is [ weer marsa alam ] een eenvoudige manier om het weerbericht te achterhalen en geeft deze zoekopdracht u waarschijnlijk betere resultaten dan de langere zoekopdracht [ weersverwachting voor marsa alam egypte ].

• Kies beschrijvende woorden. Hoe unieker het woord is dat u opgeeft, hoe groter de kans dat uw zoekopdracht relevante zoekresultaten oplevert. Woorden die niet erg beschrijvend zijn (zoals 'document', 'website', 'bedrijf', 'Pdf' of 'info'), hoeft u meestal niet te gebruiken. Het is echter mogelijk dat een woord de correcte betekenis heeft, maar dat dit niet het woord is dat de meeste mensen gebruiken. Mogelijk worden dan niet de juiste pagina's weergegeven. Zo is [ ringtones top40 ] meer beschrijvend en specifiek dan [ geluiden top40 ].

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
Laatst aangepast op vrijdag 06 april 2012 10:14
 

Taal keuze

Tweet

Linkedin